TAWARAN MENARIK UNTUK ANDA....

Terkini...Dunia Jakie Headline Animator

WOW !!! SEMUANYA UNTUK ANDA...

Thursday, February 16, 2012

Skuad Piala Thomas Malaysia Layak ke Wuhan


Kemenangan 3-0 ke atas India pada pertemuan Suku Akhir, mengesahkan penyertaan Skuad Piala Thomas Malaysia untuk beraksi di Pusingan Akhir Piala Thomas di Wuhan, China Mei ini.

Sebenarnya titik mula kepada kejayaan layak ke Wuhan ini bukanlah pada perlawanan bertemu India di peringkat Suku Akhir, tetapi segalanya bermula apabila kejayaan mendebarkan skuad Piala Thomas menewaskan seteru dari Korea, 3-2, di peringkat kumpulan D. 2 kemenangan di peringkat kumpulan itu membolehkan mereka bergelar Juara kumpulan dan sekali gus berjaya mengelak daripada bertemu pasukan Indonesia di Suku Akhir. Itulah percaturan yang sememangnya diimpikan pada peringkat perancangan sebelum bermula Kelayakan Piala thomas ini. Akhirnya impian itu direalisasikan di Macau dan hasilnya, layak beraksi di pentas pusingan akhir di Wuhan, China.

Namun bagi para pemain dan jurulatih, tiada yang lain lebih mengembirakan ,selain pencapaian ini menjawab segala kritikan negatif segelintir rakyat Malaysia yang memandang rendah keupayaan skuad Piala Thomas edisi 2012 kali ini, yang dilabelkan antara skuad paling lemah dalam sejarah penyertaan Piala Thomas Malaysia. SELAMAT BERJUANG DI WUHAN KEPADA SKUAD PIALA THOMAS.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...